La Fundació va participar en les XI Jornades d’Arqueologia Industrial de Catalunya celebrades del 21 al 23 de novembre de 2019 en el Museu del Port de Tarragona. Organitzades per l’Associació del Museu de la Ciència i de la Tècnica i d’Arqueologia Industrial de Catalunya (AMCTAIC ), aquestes XI Jornades es van desenvolupar sota el títol “Patrimoni portuari i de les indústries relacionades als ports”. La conferència inaugural va ser a càrrec del professor de Progettazione Urbanistica de la Facoltà di Architettura dell’Università IUAV dei Venezia, l’arquitecte Franco Mancuso, amb el títol “La città i il porte. Venezia i la dúplice eredità protuale”.

Les comunicacions de diversos àmbits territorials com Sant Feliu de Guíxols, València, Calafell, Tarragona, Barcelona, delta de l’Ebre, Galícia, Màlaga, País Basc, Menorca , Huelva, Roma o Gijón van tractar temàtiques relacionades amb la difusió i protecció del patrimoni, els edificis i equipaments, les indústries i serveis o les infraestructures portuàries. La comunicació presentada per la Fundació es va centrar en la relació port-ciutat a través de l’estudi de les imatges de l’arxiu fotogràfic i fílmic de la siderúrgia.