Aquest projecte proposa utilitzar el documental com una eina de desenvolupament a través de components educatius, culturals i artístics. Mitjançant el treball audiovisual, des de la Fundació podem generar espais de discussió i reflexió de la memòria col·lectiva, de rescat de la identitat individual i grupal, d’expressió personal en diverses formes, i per a això mesclem a persones de diferents generacions. El documental és un element propulsor de canvi social i a través de les dinàmiques de treball participatiu es pretén escoltar les diferents veus de qui participen.

Amb aqueixa intenció la Fundació de la Comunitat Valenciana de Patrimoni Industrial i Memòria Obrera de Port de Sagunt va presentar la seua sol·licitud per a participar en sengles convocatòries d’ajudes de participació ciutadana de l’Ajuntament de Sagunt i de la Diputació de València en l’exercici 2019. Amb l’ajuda aprovada es costegen els recursos de personal i materials per a posar en marxa uns tallers dirigits a els/les HRJove del Casal Jove de Port de Sagunt i poder elaborar material que posteriorment formarà part dels recursos educatius de la Fundació amb destinació al futur Museu.

Gràcies a la col·laboració del Departament de Joventut de l’Ajuntament de Sagunt hem pogut materialitzar aquesta idea de connectar a diferents generacions per a la recuperació de la memòria col·lectiva”, expressa el Regidor de Patrimoni, Roberto Rovira.

La joventut participant s’ha encarregat de buscar a les persones majors col·laboradores, les localitzacions adequades, han aprés a utilitzar una cambra, recollir el so, saber com relatar una història, ….etc.

Sens dubte ha sigut una experiència molt positiva per a totes les persones participants i per a les entitats organitzadores i col·laboradores. Per a mostrar el seu treball s’ha programat un acte de presentació de les històries treballades el pròxim 27 de desembre a les 17:00h en el Forn Alt núm. 2, al qual es convida a tota la ciudadania a assistir.

L’assessorament i coordinació de les activitats de producció del taller han sigut dutes a terme per l’Associació La Cosecha. LA COSECHA Producción Audiovisual és una associació que utilitza l’audiovisual com a eina de transformació social partint de la premissa de què es tracta d’un dret que tenen totes les persones, produint continguts de comunicació de lliure accés que permeten informar, sensibilitzar i incrementar l’interés dels i les ciutadanes en diferents temes. Amb l’experiència de més de deu anys de treball amb l’audiovisual participatiu en diferents latituds del món, segueixen interessades a buscar una societat més justa, ecològicament responsable, democràtica i inclusiva, on les i els ciutadans siguen actors actius de les seues pròpies històries.